Harnas wildlife foundation

17 oktober 2019 - Harnas Wildlife Foundation, Namibië

Hier zijn we weer. Hadden  gisteren helemaal geen verbinding en nu matig, dus ik hoop dat mijn verhaal verstuurd wordt. Wij hebben gisteren onze koffers weer teruggekregen en waren daar natuurlijk heel erg blij mee. Hadden het eigenlijk nog niet verwacht dus we waren echt heel erg blij. Konden eindelijk onze korte broeken aan. Zijn gisteren van Windhoek naar Harnas  wildlife Foundation gereden, zo’n 300 km. Verder dan we dachten. Het eerste stuk een keurige asfaltweg en daarna gravel. Waren om 5 voor 7 op de camping en om 7 uur zou de poort sluiten. Het is hier net een paradijs. De camping heeft 6 plaatsen met een eigen aanrechtblok, koude douche en keukenruimte. Warme douches zijn voor gemeenschappelijk gebruik en er zijn er genoeg. Het landschap gisteren was gevarieerd. Eerst bijna alleen woestijn met wat bomen en op de achtergrond de bergen. Later meer groen en en vlakker. Langs de kant van de weg liepen regelmatig wrattenzwijnen en je moest af en toe remmen als er een overstak. Toen we door de poort van de camping reden moesten we nog zo’n 5 km rijden voordat we op de plaats van bestemming waren. Alles is hier bewaakt en omheind. We zitten in de middle of nowhere. De apen lopen af en toe wel tussen ons door en de leeuwen hoorden we vannacht regelmatig brullen in de verte. Heel apart. De tent was snel opgezet, hadden uitgebreide instructie gekregen toen we de bushcamper kwamen halen. Wout heeft gisteren gereden en morgen gaat Jan het ook proberen. Hebben vanmorgen met een jeep een tocht door de savanna  gemaakt en dat was schitterend. Vanmiddag lekker gezwommen. Iedere campingplaats heeft een eigen barbecueplaats en daar hebben we gisteren  heerlijk gebruik van gemaakt en doen dat straks weer. Morgen gaan we de grens naar Botswana over. Zo gauw we weerwil hebben horen jullie meer. Ik probeer een paar foto’s mee te sturen maar weet niet zeker of ze doorkomen. Anders probeer ik het een andere keer weer. Genieten volop. Groeten van uit Namibië

1. Diny:
    17 oktober 2019
    Wat een onderneming. Wel heel prettig dat de koffers er zijn. Wat jullie allemaal te horen en te zien krijgen is wel enorm. Het is ook enorm interessant wat jullie allemaal te zien krijgen. Maar s’avonds ook erg moe denk ik van alle belevenissen. Geweldig dat jullie zo genieten. Hou de wilde dieren wel bij je weg. 🥴🐅🐘 gelukkig staat er een hek omheen😃 welterusten voor straks Diny.
  2. Ericharmsen:
    17 oktober 2019
    Geweldig, jullie zullen wel blij geweest zijn dat de koffers erweer zijn. Heerlijk genieten.
  3. Han:
    17 oktober 2019
    Fantastisch allemaal en avontuurlijk, en dan die wilde dieren, daar zou ik niet rustig van worden. Die korte broek lijkt mij ook wel lekker trouwens!