Windhoek

11 november 2019 - Windhoek, Namibië

Ik kan het niet laten om toch nog even wat te schrijven. Heel leuk al jullie reacties. Als je zover weg zit is het ook heel leuk om wat van het thuisfront te horen. Reuze bedankt allemaal daarvoor. Zijn vanmorgen naar de markt in Windhoek geweest. Enig. Windhoek is de hoofdstad van Namibië met 335.000 inwoners en is dan ook de enige plaats in Namibië die men stad kan noemen. De stad ligt op het Centraal Plateau op een hoogte van 1650 m waardoor er een aangenaam klimaat heerst. Er wonen hier mensen uit alle hoeken van het land en de stad heeft geen oorspronkelijke bevolking. De overwegend Duitse architectuur in het centrum verwijst duidelijk naar de koloniale overheerser die de stad heeft gesticht. Duits sprekenden zijn nog steeds sterk vertegenwoordigd in het blanke bevolkingsdeel. De stad heeft veel moderne gebouwen en er wordt ook volop gebouwd. Windhoek is niet alleen het regeringscentrum maar ook het economisch hart van Namibië. De stad ligt aan een knooppunt van wegen en spoorwegen. De nationale luchthaven van Namibië, Eros, ligt niet ver van de stad. We hebben ontzettend veel gezien en beleefd. Hebben meer dan 1200 foto’s gemaakt. Namibië is een schitterend land en de mensen zijn ontzettend vriendelijk. We zijn geen moment bang geweest en het is een erg veilig land, evenals Botswana. Een echte aanrader. Morgen brengen we de auto terug. Alles is gelukkig goed gegaan. Hebben wel wat krasjes op de auto gemaakt en dat is soms onvermijdelijk met alle slechte wegen en takken die over de weg groeien. Zelfs geen lekke band gehad hoewel we dat wel een aantal keren verwacht hadden. Tot ziens in Holland zullen we maar zeggen. Liefs en groeten van ons beiden.

1. Wim & Aggi:
    11 november 2019
    Goede thuisreis gewenst en bedankt voor de mooie verhalen en foto's
  2. Anneke Zee:
    11 november 2019
    Het zijn prachtige herinneringen die jullie gemaakt hebben onvergetelijk! Fijn dat jullie het goed gehad hebben...nogmaals goede reis terug naar het regenachtige Nederland.
  3. Wil Veenendaal:
    11 november 2019
    Goede reis terug en geweldig dat we op deze manier met jullie mee mochten reizen. Ik -wij-heb (ben) er erg van genoten. Bedankt!!!
  4. Goos:
    11 november 2019
    Veilige terugreis naar het koude natte Nederland. We spreken elkaar snel hoop ik.
  5. Francien Schout:
    11 november 2019
    Dank je wel voor jullie mooie verhalen en foto's .
    Een goeie reis terug naar huis en tot horens!
  6. Ton en Roos:
    11 november 2019
    Wij wensen jullie een voorspoedige terugreis en dank voor het mogen meekijken in jullie fantastische reis. Groetjes van ons!
  7. Thom de Vries:
    12 november 2019
    Een hele goede en voorspoedige terugreis. Bedankt dat we een kijkje hebben mogen nemen in jullie vakantie. GEWELDIG!!!!!!! Kom weer veilig terug in het koude kikkerlandje.
    Jullie nemen een schat aan herinneringen mee neer huis. Horen graag alle verhalen en zien jullie foto's t.z.t graag. Liefs van ons en bedankt. Tot gauw!!!!