Grootfontein

29 oktober 2019 - Otjozondjupa Region, Namibië

Lieve allemaal, vandaag weer op een nieuwe camping. We zitten een eind voor Grootfontein op een camping die weer heel bijzonder is. In Afrika gooit men niets weg. Van alles wat oud is of voor ons geen waarde meer heeft maken ze iets. We kijken onze ogen uit. Ik stuur straks wat foto’s van hier, dan kunnen jullie het zien. Morgen gaan we naar de bosjesmannen en donderdag gaan we naar Etosha waar we twee nachten blijven. Ben reuze benieuwd. Voor jullie dan weer heel herkenbaar Wil en Goos. Probeer mooie foto’s te maken. Het is hier gelukkig iets minder warm en dat is een verademing. Wat ons wel erg schokt is de armoede. Als je de hutjes ziet waar de mensen in wonen. Onvoorstelbaar. En ze zien er toch altijd onberispelijk uit. Je vraagt je af hoe ze dat doen. In de hitte en al het stof. En toch altijd vriendelijk en gastvrij. Heerlijk om mee te maken. Liefs van hier.

1. Goos:
    29 oktober 2019
    Weer een mooi verhaal Marleen. Gelukkig dat de grote hitte voorbij lijkt. Ben benieuwd naar de Bosjesmannen.
  2. Anneke Zee:
    30 oktober 2019
    En zowaar een beetje groen gras..fijn dat het niet zo warm is en ja, armoede is daar zij leven daarmee en alles wat ze krijgen is een feest heb ik gehoord, weer een mooi verhaal en ben benieuwd hoe jullie de bosjesmannen overleven😂😂 fijne reis nog.