Sossusvlei

6 november 2019 - Sesriem, Namibië

Vanmorgen rond kwart voor 9 vertrokken van de camping in de buurt van Swakopmund. We reden dwars door de woestijn, het Namibi-Noukluft park. Links zandvlakte, rechts duinen. Eerst asfaltweg, later gravel. We reden nu door een ongerept oneindig duin/rotslandschap. Schitterend. We pakten steeds onze tassen in plastic als we gingen rijden, want het stof komt overal binnen. We laten ook grote stofwolken achter als we rijden en als je een tegenligger hebt zie je even niets. Heel apart. Daarna kwamen we door het Hakos gebergte. Schitterend. Haarspeldbochten en dat op een gravelweg. Af en toe reden we stapvoets. Daarna kwamen we in een maanlandschap terecht. Ook weer heel apart. Daarna werd het landschap oranje/bruin. Ook weer schitterend. Wat een verschillende landschappen,ongelooflijkmooi. Rond 12 uur in Solitaire gestopt en daar koffie met appeltaart genuttigd. Prachtig plekje midden in de woestenij. Vanaf Solitaire tot Sossusvlei hadden we weer gravel, maar deze was heel slecht en we zijn weer helemaal door elkaar geschud. Nu staan we op een leuke camping vlakbij Sossusvlei en gaan morgenochtend de zonsopgang bewonderen. Ben benieuwd. Het schijnt schitterend te zijn. We hebben weer een eigen keukenblok, douche en wc. Dat is hier overal heel goed geregeld en de campings zijn vaak op de meest afgelegen plekjes midden in de rimboe  je hebt wel electra en water en een zwembad.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke Zee:
    6 november 2019
    Een mooi verhaal weer en met de luxe valt het reuze mee,er is overal aan gedacht in de meeste plaatsen waar jullie geweest zijn en koffie met appeltaart???Lijkt Holland wel😂😂jullie hebben weer een mooi plekje om te bivakkeren.
  2. Goos:
    6 november 2019
    Typisch Namibisch landschap dus. Bijzonder hè. In Solitair heeft de Nederlander Ton van der Lee jarenlang gewoond en er een boek over geschreven. Is te leen bij Anda de Vries. Moet je lezen!
  3. Goos:
    6 november 2019
    Deze route hebben wij ook gereden maar dan precies andersom. Heel herkenbaar dus.
  4. Janneke kiesewetter:
    6 november 2019
    Koffie met appeltaart midden in de woestijn, wel een anachronisme, hoe bedenken ze het. Juist voor de Nederlanders?
  5. Jan Peter en Lies:
    6 november 2019
    Wat een fantastische reis maken jullie Jan en Marleen.
    En wat zien jullie veel verschillende gebieden, dieren en landschappen.
    Dat zal iedere dag weer opnieuw een grote indruk op jullie maken!