Ghanzi en Maun

19 oktober 2019 - Ngamiland East, Botswana

Gistermorgen van het mooie plekje in Harnas vertrokken. We moesten ongeveer 320 km rijden. Het was echt bloedheet en we waren blij dat we in de auto zaten. Bij de grens met Botswana veel oponthoud. We moesten allerlei formulieren invullen. Eerst bij de grens van Namibië en daarna bij de grens van Botswana, 200 m uit elkaar. Daarna doorgereden naar Ghanzi. Weer een camping in de middle of nowhere. Het landschap viel tegen. Zand met veel stenen en je komt af en toe een andere auto tegen. Wel liepen er veel struisvogels langs de weg. Erg leuk.De tent opzetten gaat heel vlot. Je trekt het laddertje een stukje uit en dan duw je hem naar beneden en komt de hele tent mee. Heel eenvoudig en snel. De tent is erg ruim en we slapen er heerlijk in. Meestal boven de slaapzak omdat het nog te warm is. Vanmorgen na het ontbijt alles ingepakt en weer gaan rijden. Moesten een kleine 300 km rijden. We reden nu door het noordelijke deel van de Kalehari woestijn en het landschap veranderde. Andere beplanting, meer zand, minder stenen en ook wat groener omdat we ook door de vallei van de Okavango delta reden. Paar kleine dorpjes gepasseerd en verder vrij eentonig want je reist meestal alleen. Wel een paar foto’s van termietenheuvels gemaakt want die zie je hier volop, de een niet hoger dan de andere. We staan nu bij Maun, een stad van 57.000 inwoners. Eerst wat boodschappen gehaald bij de Spar en daarna naar de camping.  We hebben een mooie camping met heel veel andere bushcampers, heel gezellig. Veel Duitsers en Fransen en ook Zuid-Afrikanen.Morgen gaan we een tocht in een uitgeholde boomstam door de Okavango delta maken. Worden om half 8 al gehaald. Moeten eerst een eind in een jeep rijden. Zijn benieuwd. Schijnen heel veel dieren te kunnen spotten. Jullie horen het van ons. We hebben het heel goed met ons vieren maar het is wel erg heet, gisteren en vandaag was het 40 graden. Eigenlijk te warm. Moeten morgen een lange broek en lange mouwen dragen vanwege de muggen omdat we door de delta varen. Probeer nog een paar foto’ erbij te sturen. Tot een volgend verhaal.

1. Goos:
    19 oktober 2019
    Mooie constructie op de auto. Vergeet morgen de verrekijkers niet. Ben vernieuwd wat jullie allemaal spotten: wellicht ook ijsvogeltjes. Geniet ervan!
  2. Anneke Zee:
    19 oktober 2019
    Goh,wat maken jullie een mooie reis,wel heet hoor moet er niet aan denken🌡morgen een fijne dag gewenst..😎😎
  3. Eric en Aline:
    Ziet er fantastisch uit.
    Ook bij ons zijn kofferperikelen , onze grote koffer is ook alzoek , dus vandaag geshopt, want nog geen bericht waar die zwerft.
    Groetjes en geniet 😘
  4. Ton en Roos:
    20 oktober 2019
    Wij hadden geen idee hoe jullie de nacht doorbrengen, maar de foto maakt alles duidelijk. Heel apart. Houden jullie morgen wel je handen en benen binnenboord!
    Groet van Ton en Roos.
  5. Jan Peter en Lies:
    20 oktober 2019
    Wat maken jullie een bijzondere- en avontuurlijke reis met elkaar.
    Heel aardig om jullie verslag te volgen iedere keer.
    Groet van ons en we horen weer van jullie.
  6. C.kraaij:
    20 oktober 2019
    Een plotselinge lekkernij !!
    Van Goos kregen we jullie reisblog Wat een boeiend verslag
    De warmte straalt er van af ! Verlang naar vervolg !
  7. Tony/Carla:
    21 oktober 2019
    Wat een boeiende reis zeg. Wij genieten mee vanuit de luie stoel! Heel veel plezier en genieten!
  8. Thom de Vries:
    21 oktober 2019
    Leuk om jullie zo te volgen. Wel veel lange ritten en erg warm. Maar . . . . jullie hebben wel een mooie en veilige tent. Liefs TenT